Vissza

Digitalizci s Mestersges intelligencia cgek letben


Kell-e a digitalizci s az MI a cgekben, vagy divatos pnzkidobs? Lehetsgek s buktatk

A digitalizáció és a mesterséges intelligencia (MI) használata a vállalatoknál nem csupán trend, hanem egyre inkább szükségszervé válik a hatékonyság növelésében és a költségek csökkentésében. Mégis, sok vállalkozás nem tudja maximálisan kihasználni ezeket a technológiákat, és gyakran vagy lemaradnak, vagy rosszul valósítják meg az implementációt. Kurinyecz Gergely, a digitalizációs szakért tapasztalataira alapozva bemutatja a szoftverek adta lehetségeket és a gyakori buktatókat.

A digitalizáció mint hatékonyságnövel eszköz

A digitalizáció és az MI gyors fejldése folyamatos nyomást gyakorol a cégvezetkre, hogy alkalmazzák ezeket az új technológiákat, különben lemaradnak versenytársaik mögött. Azonban a gyors döntések és az elhamarkodott bevezetés nem mindig eredményez a várt elnyöket. "A kiváló vállalatok mindig akkor alkalmazzák az új technológiát, ha az közvetlenül hozzájárul a f tevékenységükhöz és gazdasági motorjukhoz. Ha nem, akkor annyit tesznek, mint a többiek" - magyarázza Kurinyecz Gergely.

A digitalizáció célja, hogy ne csupán a régi, papíralapú folyamatokat másoljuk át digitális formába, hanem át is gondoljuk és egyszersítjük azokat. A szoftverek lényege, hogy kiváltsák az emberi erforrást bizonyos feladatokból és kezeljék az adatokat, nem pedig csupán a meglév rendszert digitális formában replikálják.

A HR mint a digitalizáció kezdlövése

A HR terület gyakran az egyik legjobban digitalizálható szegmense egy nagyobb vállalatnak. Itt már számos kész szoftver áll rendelkezésre, amelyekkel jelents id- és munkaer-megtakarítást lehet elérni. Az önéletrajzok szrése, az álláshirdetések kezelése és az alkalmazottak idnyilvántartása mind automatizálható. Az AI-alapú rendszerek képesek pontozni és értékelni a jelölteket, ami lehetvé teszi a HR szakemberek számára, hogy több idt szenteljenek a tényleges interjúkra és döntésekre. Ezen kívül a munkatársi elégedettség felmérése, teljesítménykiértékelés és az onboarding folyamatok is hatékonyabban kezelhetk digitalizált rendszerek által.

A gyors digitalizáció buktatói

Bár a digitalizáció számos elnnyel jár, a túl gyors bevezetés számos problémát okozhat. Kurinyecz Gergely figyelmeztet, hogy a sikeres digitalizációhoz alapos felmérés és tervezés szükséges. A folyamatnak nem csupán az implementációra, hanem a bevezetést követ oktatásra és visszamérésre is kiemelt figyelmet kell fordítani.

“A sikeres digitalizációhoz elengedhetetlen, hogy ne ugorjuk át a felmérést és tervezést. A felmérés és elemzés nélkül nem tudjuk meghatározni, melyik megoldás a legmegfelelbb. Az implementáció után az oktatás során a dolgozók megismerik a programok mködését, és az azt követ visszamérés során finomíthatjuk a rendszert” - mondja Kurinyecz Gergely.

Összegzés

A digitalizáció és az MI alkalmazása nem csupán divatos lépés, hanem egy komoly eszköz, amely segíthet a vállalatok mködésének optimalizálásában és költségek csökkentésében. Azonban a sikeres megvalósításhoz alapos tervezés, megfelel bevezetési folyamat és oktatás szükséges. A jól végrehajtott digitalizáció valódi elnyöket nyújt, míg az elhamarkodott bevezetés csak pluszterhet ró a vállalatra. Az alaposság és a részletekre való odafigyelés kulcsfontosságú ahhoz, hogy a digitalizáció és az MI ténylegesen hozzájáruljon a vállalat sikeréhez.

“A Prozenda által kidolgozott bevezetési folyamat minden esetben felméréssel kezddik. Ezt sokan szeretnék átugrani, mondván, hogy ismerik a cégüket, pedig ez az alapja a hatékonyságnövelésnek, ami a digitalizáció célja. A felmérés és elemzés után következik a tervezési szakasz, amit szintén sok vezet szívesen kihagyna, mert elsre feleslegesnek tnik, és néha nehezen fogadják el, hogy ez jelents id- és pénzráfordítás a teljes projektbl. Valójában itt választjuk ki a sok megoldás közül a megfelelt, ez határozza meg, hogy mennyire lesz a mindennapok során praktikus a rendszer használata. Ezután végre következhet az implementáció, - amivel legszívesebben kezdenének az ügyfelek - , természetesen teszteléssel kiegészítve. Szintén méltatlanul elhanyagolt feladat követi a bevezetést, az oktatás, melynek során a dolgozók részletesen megismerik a programok mködését és melynek eredményeként ténylegesen el is kezdik használni azt. Zárásképp a visszaméréssel tudjuk finomítani és javítani a használatban lév megoldás még tökéletlen részeit” - ismerteti Kurinyecz Gergely.